Közvélemény kutatás-követés-formálás

Szolgáltatásunk célja, hogy megbízónk számára a Mesterséges Intelligencia (AI), Big data és a Nyelvi elemző szoftverek összehangolt alkalmazásával lehetőséget adjunk a releváns célközönségek véleményének megismerésére és kívánt befolyásolására. A XXI. század internetes kommunikációs rendszereinek felépítése és széleskörű használata lehetőséget ad arra, hogy tömegek kommunikációját mind társadalmi, mind gazdasági szempontok alapján lehessen áttekinteni, elemezni és ez által olyan kommunkációs stratégiát és tervet kialakítani, mely az emberek számára reális és érdekes üzenetek kidolgozásával és eljuttatásával a Megbízónk üzleti céljainak elérésére szolgál. Ezen szolgáltatásunk hatékonyságára vonatkozóan mutatunk két példát a 2008-as válság kapcsán.

HOGYAN TÖRTÉNIK AZ EMBERI GONDOLATOK ELEMZÉSE?

ÖSSZEGYŰJTJÜK az online csatornákon (social media platformok, fórumok, blogok, kommentek stb.) lévő posztokat a témával kapcsolatban (ki beszél, hol beszél, mit beszél)

KISZŰRJÜK a föbb gondolatokat, véleményeket (mi a megfogalmazott vélemény, kik az influencerek)

ÖSSZESÍTJÜK az eredményeket, bemutatjuk az analízis eredményét

Jövő elemzés – esettanulmány I.

A válság kirobbanását követően, 2009 márciusában az amerikai lakosoknál sokkal nagyobb pánikhangulat volt érzékelhető, mint 2008. novemberében, így a bizonytalanság miatt megtakarításaikat is jelentősen növelték, költekezéseiket visszafogták.

A március végén tapasztalt szorongás teljes hatása 2009 áprilisában és májusában bontakozott ki. 2009 áprilisában a kiskereskedelmi forgalom többéves rekordot megdöntő mélypontra csökkent, és 2009 májusában az Egyesült Államok megtakarítási rátája 1998 óta nem látott szintre emelkedett.

A fenti módszertannak a sikeres alkalmazása magába foglalja a vásárlási szándék előrejelző mutatóit, valamint megmutatja a fogyasztói attitűdöket az egyes márka-attribútumok, például a minőség, a kívánatosság és a márka affinitás tekintetében.

Jövő elemzés – esettanulmány II.

A 2000-es évek végén a “Nagy Recesszió” első pár hónapjában szakértőink górcső alá vették a közösségi média felhasználók aggodalmait és stressz szintjét, amelyet az alábbi “Félelem Index” is szemléltet.

A szociális média párbeszédének nyomon követésével a piaci kutatók 1-2 hónapos előnyt szerezhetnek a szokásos gazdasági mutatókról a gazdasági magatartás előrejelzésében.

Adatforrások

  • KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN MEGOSZTOTT VÉLEMÉNYEK

    Az Internet felhasználók által közzétett vélemények és értékelések fórumokon, közösségi oldalakon (Instagram, Twitter, fórum, blog…stb).

  • FELMÉRÉSEK, TANULMÁNYOK

    Igény esetén online és/vagy telefonos felmérések a célcsoporttal kapcsolatban, ki, hol informálódik, stb.

Megválaszolandó kérdések

  • HOL KOMMUNIKÁL A CÉLCSOPORT?

    Hol vannak jelen (milyen fórumokon, közösségi csoportokban, blogokban) a célcsoportok, milyen gyakran és mennyit kommunikálnak az adott téma kapcsán, milyen tartalmakat fogyasztanak.

  • MI A VÉLEMÉNYE A CÉLCSOPORTNAK AZ ADOTT TÉMÁRÓL?

    Mit kifogásolnak, hiányolnak, kritizálnak, milyen érzelmeket táplálnak, negatív vagy pozitív posztok, felszólalások vannak-e többségben, a véleményvezérek milyen álláspontot képviselnek, hogyan hatnak a tömeg megnyilvánulásaira

  • MILYEN ÜZENETEKKEL LEHET VÁLTOZTATNI A VÉLEMÉNYÜKÖN?

    Hogyan kommunikálnak, erre alapozva milyen módon érdemes őket elérni és meggyőzni, milyen üzeneteket közvetítsünk a tömeg számára, milyen stílusban, milyen platformokon, hogy az adott témához való hozzáállásuk megváltozzon.

MÓDSZERTAN:

 Interjú a projektcsapattal a kérdések véglegesítése céljából

Legjobb gyakorlatok és pozitív példák azonosítása

Adatgyűjtéshez szükséges online csatornák meghatározása

Iparági szakértők bevonása

Közösségimédia releváns bejegyzéseinek összegyűjtése magyar nyelven (elemzésünk más nyelvekre is kiterjeszthető felár ellenében)

Érzelmi-, téma-, mennyiségi-elemzés készítése

Az adatok analizálása után az eredmények prezentálása és riport készítése

Riportálás:

1. Azonnali riportolás:

Gyorsan zajló eseményeknél (pl.: Választások, katasztrófahelyzet) akár azonnali riportálást is tudunk biztosítani. Szoftvereink a nap 24 órájában minden pillanatban begyűjtik és elemzik az interneten elérhető hozzászólásokat, inetrakciókat.  A rendszerrel szorosan működő mesterséges intelligencia pedig minősíti a hozzászólásokat a bennük rejlő érzelmeknek megfelelően.   

2. Egyszeri riport:

Egy-egy kutatási időszak lezárultát követően készítünk egy átfogó riportot és teljes kimutatást a feltárt eredményekről, a megbízó által érdekesnek vélt kérdések körében.

Referenciák