A vállalatok számára nagy kihívás, hogy a Google találati listáin a konkurenseik előtt, vagy legalább az első oldalon jelenjenek meg. Ezt a leghatékonyabban keresőoptimalizálással, a SERP funkciók igénybevételével érhetik el.

A SERP funkciók közül a Google Térkép az egyik legnépszerűbb, és még ingyenesen igénybe is vehető. Bármely fizikai székhellyel, üzlettel rendelkező vállalat felkerülhet a térképre, amennyiben létrehozza a Google Cégem fiókját.

A térkép – főként, ha valaki szolgáltatásokat keres – rendszerint felugrik, alatta három cégtalálattal. A Google nem árulja el, hogy a fiók mely részei, funkciói befolyásolják a legjobban a rangsorolást. Így maradnak az esettanulmányok, tesztelések és kutatások, amelyekből következtetéseket vonhatunk le.

A szakemberek tapasztalatai alapján a Google három lényeges szempontot vesz figyelembe a cégek sorba rendezése során.

Közelség/ távolság

A Google figyelembe veszi, hogy honnan keresnek, ugyanis az adott személyhez legközelebbi vállalatokat dobja majd fel. Például, ha Budapesten kívüli településen regisztrált, nem kell azt várnia, hogy a fővárosban böngészők a Google Térkép által bukkanjanak a cégére. Persze kivétel, ha olyan szolgáltatást nyújt, amelynek keresőszavaira nem jelennek meg más cégek: vagy azért, mert a konkurensek nem regisztráltak, vagy egyedi szolgáltatást kínál. Ebben az esetben vállalata megjelenhet a regisztrált címtől akár több száz kilométerre keresők találati listáján is.

Lényeges tudni, hogy még ha el is rejti a keresők elől a cége regisztrált címét, a Google a háttérben ugyanúgy ehhez a címhez viszonyítja a keresők helyét. 

A profil neve és a cégnév

A Google szabályzata kimondja, hogy a Google Cégem profil megnevezése csak a hivatalos cégnév, márkanév lehet, és egyéb kulcsszót, kifejezést nem lehet feltüntetni. Rengeteg teszt bizonyítja azonban, hogy ha nincsenek a névben fontosabb kulcsszavak, kifejezések, akkor nem kerülhet előrébb a profil. 

A nagyobb siker érdekében válasszon ki egy-két, maximum három kifejezést, illetve tüntesse fel a márkanevet vagy cégnevet. Ezt állítsa be a fiók neveként. 

Kategóriák beállítása

A Google Cégem fiókja létrehozása során nemcsak egy elsődleges kategóriát lehet beállítani, hanem további alkategóriák is megadhatóak. Próbáljon minél több variációt beállítani, ami a szolgáltatására vonatkozik. Arra azonban figyeljen, hogy ne essen túlzásba, olyan kategóriákat ne állítson be, amelyek nem relevánsak. 

Állítsa be profin a Google Cégem fiókját, hogy a keresőben is első lehessen! Ha többet szeretne tudni a keresőoptimalizálásról, vegye fel velünk a kapcsolatot!