Nincs olyan cégtulajdonos, aki ne szeretné hosszútávra bebiztosítani magát, ezáltal pedig kiszámíthatóvá tenni a bevételeit, vállalata működését. Ez elérhető, amennyiben a partnerek bevonzásához kiépített, jól megtervezett stratégiával rendelkezik. 

Cikkünkből megtudhatja, hogy milyen lépéseket kell tennie annak érdekében, hogy olyan leadeket generáljon, akikre mindig is vágyott. 

1. Cégek felkutatása

Meg kell határoznia, hogy milyen vállalatoknak szeretné kínálni a szolgáltatását vagy a termékeit. Ezután össze kell gyűjtenie az összes olyan céget, akik tökéletes leadekké válhatnak, tehát akik a célcsoportba tökéletesen illeszkednek. 

2. Közösségi oldalak

Ha már meghatározta a potenciális partnereket, a kapcsolatfelvétel következik. A kapcsolatépítésben érdemes kihasználni a közösségi oldalakban rejlő lehetőségeket. Az igazi nagyhalakra a legegyszerűbben a LinkedIn-en találhat rá. A népszerű üzleti oldalra alapszik a LinkedIn Marketing, amely B2B leadeket szállít magas konverzióaránnyal, amelynek köszönhetően az értékesítőknek már csak a szerződéskötéssel kell foglalkoznia. 

job32-s16-kung-03785.jpg

3. E-mail marketing?

Az e-mailezéssel nincs gond, de nem szabad ezzel indítani. Bármilyen jó üzenetről is legyen szó, nagy valószínűséggel nem fog célba érni, el fog veszni a többi között. Az e-mailt érdemes akkorra tartogatni, amikor már valamilyen kontaktus volt. 

4. Hideghívás

A megkeresés egyik formája lehet a telefonos kapcsolatfelvétel. Egy hívás által rendkívül nehéz bármilyen szolgáltatást vagy terméket eladni, de ennek nem is ez a fő célja. A lényeg, hogy a fontos információkról tájékoztatva legyen a beszélgetőpartner, továbbá a lehető legtöbb adatot gyűjtse be tőle a cégről. 

5. Személyes megkeresés

A személyes találkozó nélkülözhetetlen. Nem probléma, ha az első találkozó alkalmával nem sikerül megkötni az üzletet, a lényeg hogy a versenytársakhoz képest előrébb kerüljön. Ehhez csak azt az egyszerű lépést kell megtenni, hogy direktben megkeresi a leendő megrendelőt. 

6. Bizalomépítés

A B2B értékesítés során nagy hiba, ha a megkeresésesek mindig csak arra a kérdésre irányulnak, hogy sikerült-e már dönteni a szolgáltatás igénybevételéről, vagy a termék megvásárlásáról. Ehelyett minél több információt kell átadni a cégről, amellyel erősíthető a partner bizalma. Az egyes beszélgetések, telefonhívások, találkozók alkalmával erre kell összpontosítani. 

7. Kitartás

Az ügyfél nemleges válaszát sosem kell megváltoztathatatlannak tekinteni. A nagy volumenű megrendelőkkel türelmesnek kell lenni, ugyanis mindig van esély, hogy sikerül meggyőzni őket. A többkörös megkeresés a leghatékonyabb, amelyek során a bizalomépítésre és a szükséges tudnivalók átadására kiemelt figyelmet kell fordítani. 

8. Kapcsolatépítés

A lead generálás alappillére a kapcsolatépítés. Így könnyedén megtalálhatóak a leendő partnerek, valamint az ajánlás útján történő megkeresés sokkal előnyösebb tárgyalási helyzeteket teremthet. Az új és meglévő ügyfelekkel törődni kell, a kapcsolatépítésnek napi rutinnak kell lennie. Az üzleti reggeliken, konferenciákon, előadásokon feltétlenül meg kell jelenni.

A Clienfactory a LinkedIn Marketing szolgáltatás által a B2B lead generálásban az összes célravezető módszert alkalmazva képes utánozhatatlan eredményeket elérni. Képesek vagyunk gyorsan leadeket hozni, segítségünkkel akár nemzetközi szinten is új kapcsolatokra, ügyfelekre, vásárlókra tehet szert. 

Töltse ki adatbekérőnket és cégre szabott ajánlattal fogunk jelentkezni Önnél, napokon belül!

Marozsák Szabolcs

Clientfactory Kft.

ügyvezető