FB pixel

Hogyan működik a Facebook algoritmusa?

2020-10-29
Szakmai blog

Egyre több cégtulajdonos tapasztalhatja azt, hogy a vállalati oldalról megosztott tartalmak kevesebbekhez érnek el, mint korábban. Sokszor már az is jó eredmény, ha a közzétett üzenet a követők 10%-ának feltűnik a hírfolyamában.

 A legnagyobb közösségi oldal algoritmusa olykor már teljesen átláthatatlan, pedig a működését minden marketingesnek, illetve cégnek ismernie kellene. Cikkünkből most megtudhat néhány olyan tudnivalót, amelyek elengedhetetlenek a Facebook oldala optimalizálásához.

A felhasználók szórakozni szeretnének!

A Facebookra senki nem azért regisztrál, hogy reklámokat nézegessen, sokkal inkább azért, mert kikapcsolódásra vágyik. Emiatt a fejlesztők folyamatosan azon dolgoznak, hogy a tartalmakkal minél jobban megragadjál a felhasználók figyelmét, ezáltal jól érezzék magukat a felületen és sok időt töltsenek el ott.

A Facebook algoritmusának a legfontosabb elve: ha jó a tartalom, sok embernek mutatják azt meg.

De van itt még egy bökkenő!

Naponta olyan mennyiségű tartalom születik, hogy a Facebook egyszerűen nem tudja mindet a felhasználók elé tárni. Az algoritmus egyébként elég jól ki tudja találni, hogy mi az, ami érdekelheti az embereket. De nem képes mindent megjeleníteni, emiatt szűrnie kell.

Tehát, amennyiben kevés emberhez ér el egy poszt, lehet nem is sikerült olyan minőségűre, mint amilyenre szerette volna. Könnyed, laza, olvasható közösségi üzenetekre van szükség, amelyek megszólítják az embereket, és amelyet a Facebook is színvonalas tartalomnak értékel.

Hogyan működik az algoritmus?

A Facebook mind az organikus, mind a fizetett posztok esetében a következő tényezőket veszi figyelembe, amikor arról dönt, hogy a felhasználó számára megjelenítse-e a tartalmat:

  • a céges Facebook oldal mennyire kapcsolódik a felhasználóhoz;
  • mennyire aktív az oldal;
  • milyen poszttípusok követik egymást (a Facebook a változatos hírfolyamokat szereti; pl. a videós tartalmak több emberhez elérnek, mert kevesebb van belőlük);
  • a Facebook teszteli az embereken a posztokat (organikus tartalmaknál először csak 50-100 emberhez juttatja el, azonban ha magas aktivitást észlel, egyre többeknek jeleníti azt meg).

A Facebook algoritmusa nehezen kiismerhető, így ha vállalatát a közösségi oldalakon is népszerűvé tenné, érdemes profi segítséget kérnie! Ügynökségünk minden modern marketing eszközt jelentős hatékonysággal alkalmaz! Tudjon meg többet szolgáltatásainkról, és növelje cége hírnevét!