Cége már nem egy marketing ügynökséget bízott meg, akik a szerződéskötés előtt óriási eladási számokkal dobálóztak, majd teltek a hónapok, de nem jöttek az ígért eredmények? Elment a hirdetési költség, illetve felmarkolták a saját díjukat, a vásárlói oldalon viszont jelentősebb mozgás nem történt? Ilyen esetekben meg kell vizsgálni az összes tényezőt, ami befolyással bírhat a sikerre.

Az eredmények elmaradásának jellemzően két fő oka lehet:

  • A marketingesek nem rendelkeznek megfelelő ismerettel.
  • A cég részéről nincs meg a szükséges feltétel, hogy értékesíteni lehessen a terméket vagy a szolgáltatást.

Az esetek többségében a két tényező együttesen okozza azt, hogy a marketing nem ér célba. De nézzük, hogy a gondok mögött konkrétan mi bújik meg.

Amikor a marketingesekkel van a probléma

Előfordult már Önnel, hogy azt érzi: „ha én csinálom a cégem marketingjét, jobb eredményeket érek el, mint maguk a marketingesek”. Ez nem véletlen! Optimális esetben mindenki jobban ismeri a piacát, illetve jobban érzi a vevőit, mint egy amatőr marketinges csapat.

A szakemberek nem tudják eladni a terméket vagy a szolgáltatást, ha nem tájékozódnak, nem járnak utána a cégnek, a célcsoportnak, a piaci körülményeknek.

Ennek legtöbbször az oka, hogy nem akarnak időt szánni a vállalatra, minél kevesebb munkával szeretnének sok pénzt keresni. 

Érdemes figyelni arra, hogy csak olyan marketing ügynökséggel lehet képes elérni a kitűzött céljait, akik a cégről, a vevőről, a termékről, a szolgáltatásról kérdeznek, meg akarják ismerni a piacot és minél több információt szeretnének begyűjteni.

Amikor a céggel van a probléma

A marketingesek nem tudnak ráhatással lenni a partnercég működésére, a termékre, az árazásra, tehát tulajdonképpen arra, hogy a kínálat piacképes-e. Ez mindig csak Önön múlik! Vevői számára olyan ajánlatot adjon, ami izgalmas és valóban van rá igény.

Fontos leszögezni: kereshet bármilyen jó marketingest, ha a terméke nem jó, nincs rá valós piaci igény, akkor nincsenek meg a feltételek az eladáshoz, a marketinghez.

A siker tehát mindkét oldaltól függ. Ha nem jönnek a várt számok, először vizsgálja meg saját termékét. Ha úgy látja, hogy lenne rá kereslet, csak épp nem tud elérni a vásárlókhoz, bízzon meg egy felkészült, érdeklődő marketing ügynökséget.

Mi épp tudunk is egyet ajánlani! A Clientfactory nemzetközi marketing ügynökségünk minden modern marketing eszközt képes alkalmazni. Innovatív megoldásokkal, gyorsan, sok valódi érdeklődőt tudunk hozni. Legyen szó B2C vagy B2B szektorról, nekünk mindkét területre van célravezető megoldásunk! További részletekért vegye fel velünk a kapcsolatot!