Kíváncsi rá, hogy mi az egyik legnagyobb hiba, ami gátolja egy cég piacbővítését?
Elért egy nagyságot cége, de nehezen megy a növekedés? A bevételei nőnek, de nem abban a nagyságrendben, amire vágyik? Egy ideje már próbálkozik, de az áttörés nem jön? Vagy éppen szüksége van az elmaradó bevételek pótlására, hogy stabilizálja cégét? Munkánk során azt tapasztaltuk, hogy számos B2B cég akadályba ütközik a piacbővítés egy pontján, ahonnan nem tud továbblépni. Rájöttünk, hogy ennek oka a legtöbb esetben az, hogy nem rendelkeznek egy ideális, potenciális ügyfeleket tartalmazó adatbázissal, mely lehetővé teszi a hatékony PR és marketing kampányok kivitelezését. Az ideális ügyfelek meghatározásáról egy korábbi cikkünkben részletesen is olvashat itt

 

Tehát, nem gyűjtik össze teljes körűen az álom ügyfeleiket. Mivel nem történik meg az összegyűjtés, nem is tudnak rájuk koncentrálni kellőképpen. 

hatékony piacbővítés

Pedig ez a lépés elengedhetetlen ahhoz, hogy a cég valóban képes legyen elérni az általa kitűzött piacbővítési célokat!

 

Hiszen ha csak a “levegőbe kommunikál”, és mindenkinek célozza az üzeneteit, akkor olyan vevők elérésére is költ – feleslegesen – akiktől kevesebb bevételre és haszonra számíthat. A maximális megtérülés, és hatékony piacbővítés érdekében, meg kell pontosan határozni, hogy kinek a részére, mit, milyen költségek ráfordításával, milyen időráfordítással reklámozzon és értékesítsen, és ehhez kell egy aktuális, pontos lista a potenciális ügyfelekről.

 

Számos ügyféllel dolgoztunk már együtt, és tapasztalataink alapján a cégek hatalmas hangsúlyt fektetnek a termékek fejlesztésére, viszont a saját ügyfeleik céltudatos megfigyelésére szinte egyáltalán nem fordítanak figyelmet, vagy ritkább esetben csak érzésekre alapozzák a következtetéseket. Azt azonban egyetlen esetben sem láttuk, hogy egy cégnek listája lenne az ideális ügyfelekről.

 

Pedig ha valós, hatékony piacbővítést szeretne elérni, akkor szüksége van egy adatbázisra az ilyen ideális, potenciális ügyfelekkel!

 

A legjobb esetben is csak olyat tapasztalunk, hogy néhány álom ügyfelet összeírnak. Kisebb-nagyobb kísérleteket tesznek arra, hogy nekik értékesítsenek. De azt, hogy tudatos stratégiai döntést hozzanak, amely alapján meghatározzák és összegyűjtik valamennyi – a működési területükön található – olyan vállalkozást,  akiktől a legtöbb hasznot remélhetik, még sosem tapasztaltuk.

piacbővítési stratégia

Miért muszáj egy ilyen lista?

 

Egy ilyen lista hihetetlen értékkel bír a piacbővítés tervek megvalósítása során. Csakis erre lehet építeni egy hatékony piacbővítési tervet, meghatározva a részletes marketing feladatokat, a marketing kampány során, ami biztosítja az eredményeket. Magának a listának az összeírása önmagában nem hozza meg a várt eredményt.  A listára célzott kommunikációnak kell irányulnia. A lista minden tagját, annak döntéshozóját, meg kell “dolgozni” a siker érdekében.

 

Miért van, hogy olyan vevőnek is eladnak, akinek közép és hosszú távon nem érdemes? Mert nem határozták meg az ideális ügyfeleket, nem gyűjtötték őket össze, és nem feléjük irányítják a kommunikációt.

 

Ne dolgozzon hiába, és ne fektesse bele a pénzét feleslegesen olyan vevőkbe, akik nem ideálisak az Ön számára!

 

Gondoljon csak bele, milyen egyszerű ennek a háttere! Csak annak van értelme megpróbálni értékesíteni, akinek érdemes eladni. Akiben nincs akkora vásárlási potenciál, arra nem érdemes időt, energiát, és pénzt pazarolni. Azonban ha megtaláltuk az álom ügyfelet, akinek érdemes, akkor neki addig kell folytatni a marketing értékesítési tevékenységet, amíg nincs eredmény.

 

Ez egy nagyon egyszerű gondolat, de bármilyen egyszerűen is hangzik, bizonyos okoknál fogva ezt mégsem alkalmazzák a cégvezetők a gyakorlatban. Mégpedig azért nem, mert sok mindenen kell változtatni.

piacbővítés

Ne adja fel a szándékát, hogy a legjobb vevőknek adjon el!

 

Valószínű, hogy ehhez több dolgon kell változtatnia – a cég szervezettségén, a beszerzés hatékonyságán, a termékek minőségén vagy árán. Ehhez az első lépés az ideális ügyfelek célcsoportjának meghatározása, második lépés ezeknek listába rendezése, a harmadik pedig egy olyan kampány tudatos megtervezése és végrehajtása, mely sikerre vezethet ebben a vevő csoportban. 

 

Ennek a célnak az eléréséért szükséges egy visszautasíthatatlan ajánlat kidolgozása is. Egy jól működő visszautasíthatatlan ajánlat a célcsoport tagjai számára vonzó, figyelemfelkeltő.

 

Mi elkészítjük az Ön cégére szabott, egyedi piacbővítés stratégiát, amellyel reálisan elérheti a kitűzött növekedési eredményeket. A stratégia elkészítése során meghatározzuk az ideális ügyfeleket, és elkészítjük a részletes piacbővítés tervet, valamint meghatározzuk a visszautasíthatatlan ajánlat alapját, mindezt a pontos adatokra és tényekre alapozva.

 

Ha Ön is szeretne egy hatékony piacbővítés tervet a céljai eléréséhez, keressen minket bizalommal!

 

 

Amennyiben további kérdései vannak a szolgáltatással kapcsolatban, ezeken az elérhetőségeken vagy Facebook oldalunkon ér el minket!

 

A szolgáltatásról itt tudhat meg többet! Töltse ki az oldalon található kérdőívet, hogy személyre szabottan válaszolhassunk Önnek!