A következő nagy dobás

A következő nagy dobás
InventorA most következő cikk egy amerikai szakértő tollából származik, aki a FileMaker szoftver fejlesztői csapatának oszlopos tagja, már jó egy évtizede.

A cikk mondanivalója azonban mégsem ezzel a szoftverrel kapcsolatos, sokkal inkább általános érvényben próbál tippeket adni azoknak a vállalkozásoknak, akik új termékeket terveznek piacra dobni a közeljövőben. Érdekes, hogy mennyi részletre érdemes odafigyelni már csupán a tervezés során.

Reményeink szerint, akik elolvassák az Ügyfélgyár oldalán található, lefordított cikket, valamivel könnyebben tudnak belekezdeni ötleteik megvalósításában!

Az FM Webschoolnál végzett munkám egyik részét alkotja a FileMaker fejlődésének és jövőbeli lehetőségeinek kutatása, illetve maga a fejlesztés. Az elmúlt 10 év során számtalan tévúttal találkoztam, sokszor éreztem úgy, hogy elkéstem az igazi, nagy ötlettel. Hiába volt jó a termék, úgy éreztem, lehett volna még jobb.

Most, egy évtized távlatából megtanultam a módszert, amellyel az új termékekre vonatkozó ötleteimet már előre tesztelni tudom, és segítségével meghatározhatom, hogy milyen fogadtatásra is találnak majd szélesebb körben.

Ebben a cikkben szeretném megosztani ezzek kapcsolatos tapasztalataimat.

Ha az embernek egy új ötlete támad, az mindig optimizmussal és új energiával tölti fel. Szeretné mindenkinek elmondani, megmutatni, bebizonyítani, hogy tényleg működik. Azonban mielőtt még elragadna minket a hév, tegyük fel magunkat a következő kérdést: vajon a túlzott optimizmus elvakít minket, vagy tényleg kivitelezhető és hasznos ötlettel állunk elő?
Ugyanis a kezdeteknél általában nagy a lelkesedés, de később, mikor a megvalósítás során problémákkal szembesülünk, akkor befulladhat a projekt.

Egy új termék piacra dobása előtt nem árt, ha átgondoljuk a következő kérdéseket:

  • Van-e már az adott terméknek piaca, vagy teljesen új szegmensbe szeretnénk betörni?
  • Tudjuk-e tényekre alapozni azt az állításunkat, hogy lesz érdeklődés az újdonság iránt?
  • Képesek leszünk-e profitálni a termék forgalmazásából?
  • Ez egy igazán új és innovatív ötlet, vagy valamilyen már létező termék/szolgáltatás reprodukciója?
  • Könnyen befogadható-e a vásárlók számára?
  • Hogyan biztosíthatjuk a vevők számára a támogatást és az esetleges szerviz szolgáltatásokat?
  • Van-e lehetőségünk (lehetőleg minnél több szempont alapján) a tesztelésre?

IdeaLehetséges, hogy sok a kérdés, de célszerűbb önmagunkhoz őszintének lenni még a legelején, és átgondolni a lehetőségeinket.
E cikkel az a célom, hogy segítsek másoknak sikeressé tenni új termékeiket, ezért leírnék még pár kérdést, melyeket érdemes feltenni önmagunknak, mielőtt új projektbe kezdünk.

A következőkre próbáljunk meg válaszolni magunk számára:

  • Az új termék vagy szolgáltatás hasznos lehet-e nagyobb közösség számára? Egy, már létező igényre kínálunk megoldást, vagy meg kell győznünk a célközönséget, hogy nekik szükségük van az adott termékre/szolgáltatásra?
  • Ha új technológiáról van szó, akkor vajon a célközönség felkészült-e egyáltalán a befogadására?
    Könnyen meg fogják érteni, vagy szükség van valamiféle bevezetésre?
  • Elfogultak vagyunk saját ötletünk iránt, vagy tényleg hasznos lehet széleskörben?

Új terméket/szolgáltatást fejleszteni rendkívül izgalmas, főleg, ha saját ötletünkről van szó. Az esetleges nehézségek és akadályok pedig ne csüggesszenek senkit, mivel ha jó koncepcióval rendelkezünk, szinte bármi megoldható.
Legyünk kreatívak, szórakozzunk jól, és hallgassunk mások véleményére is!

A cikksorozat következő részében ahhoz szeretnék segítséget nyújtani, hogy hogyan is tegyük népszerűvé új termékünket.

Fordítás: Szilvási László

5 válaszok

Hozzászólások le vannak tiltva.