32%-al több ajánlatkérés egy év alatt a professzionális marketingstratégia hatására

Interjú a Clientfactory partnerével, a Piacbővítési szolgáltatással kapcsolatos tapasztalatairól. Egy éve dolgozunk együtt, mely idő alatt a piacbővítési szolgáltatásunk keretében egy teljes körű marketingstratégia felépítése és megvalósítása zajlott le. A cég tulajdonos-vezetője, Gaszt Attila számol be tapasztalatairól.

 

Clientfactory (CF) Mi tetszett a cégünkben, amiért velünk kezdtél el dolgozni?

Gaszt Attila (GA) “A cég egyik vezetőjével, Kovács Balázzsal teljesen véletlenül, egy előadás alkalmával találkoztunk, ahol megtetszett az ő kommunikációja és meglátásai a témával kapcsolatban. Gyorsan kiderült, hogy marketinggel foglalkozik, és mivel én éppen marketing ügynökséget kerestem, megbeszéltünk egy személyes találkozót, amiből később hosszú távú együttműködés lett.”

 

 (CF) Milyen céllal kezdted el a munkát a cégünkkel?

(GA) “Határozott elképzeléseim voltak, hogy milyen célokat szeretnék elérni. Korábban már dolgoztam több marketingessel, de nem voltam megelégedve az eredményekkel. Tudtam, hogy 2019-2020-ra válság várható az iparban, erre szerettem volna felkészülni a kapacitás túltöltésével, hogy a visszaesés után is 100%-on működjön az üzem. 

 

 (CF) Miért gondoltad, hogy szüksége van a cégednek egy marketingstratégiára?

(GA) “A GIA Form működésével teljesen elégedett voltam, azt az egyetlen tényezőt leszámítva, hogy nem volt célzott marketing tevékenység, egy meghatározott marketingstratégia. Én nagyon jól tudtam, hogy az eredmények eléréséhez szükség van arra, hogy egy meghatározott stratégia mentén haladjunk, napi szintű, előre meghatározott, és jól megtervezett marketing tevékenységgel. Úgy képzeltem el, hogy 2018 év végéig kell nekem egy marketingstratégia, a teljes 2019-es évre, csak így lehetünk hatékonyak.”

 

 (CF) Miért az Clientfactory-val kötöttél szerződést a stratégiai terv megvalósítására?

A korábbi ügynökségek kapcsán szerzett tapasztalataim alapján, nem hatékony úgy a munka, ha külön vannak kezelve a részfeladatok. A hatékonyság érdekében egyetlen egy kézben kell végződnie minden feladatnak. Én olyan ügynökséget kerestem, ahol minden egy cégnél megoldható – a SEO, a weboldal fejlesztése, a Facebook kampánykezelés, a szövegírás stb. – hiszen az rengeteg időt vesz igénybe, ha ezt mind én koordinálom. A Clientfactory-nál a kapcsolattartás is egyetlen személlyel történik, így tökéletes a kommunikáció, tényleg csak annyi időmet veszi el a marketing, amennyit valóban szükséges, egy cégvezető számára pedig a jól beosztott idő egy létfontosságú faktor.”

 

 (CF) Milyen konkrét eredményeket tulajdonítasz a piacbővítési kampánynak?

(GA) “2019-ben egy elég jelentős visszaesés volt jellemző az iparra, de nekünk nem volt bevétel kiesésünk, tehát azt a célunkat, hogy az úgymond válság idején ne csökkenjen a forgalmunk, elértük. Rengeteg új megkeresés és megbízás köszönhető a marketingnek.”

 

  (CF) Számítottál ilyen mértékű eredményekre?

(GA) “Reméltem, hogy sikerül elérni a kitűzött célokat, de az eredmények a várakozásaimat is felülmúlták. A kollégáim sokszor mondják, hogy ezt nem hitték volna. Volt már sok próbálkozás a marketinggel kapcsolatban, de ilyen eredményeket még senki nem hozott.

Példaértékű az ahogyan megjelenünk az online térben, nagyon jó visszajelzéseket kapunk a partnerektől, legyen szó konkurensekről, megrendelőkről, vagy beszállítókról. Az online kommunikációban piacvezetők lettünk szakmai körökben, a B2B szektorban, a szerszámgyártás és a fröccsöntés területén. Ennek eredményeképpen egyre több komplett ipari projektmanagement felkérést kapunk, mindezt úgy, hogy nem mi győzködjük a megrendelőt, hanem ők keresnek meg minket az igényeikkel.

Számos konkurens cég elsősorban értékesítőkkel dolgozik, amit mi csinálunk azonban sokkal hatékonyabb ennél. A havi marketing kiadásunk nagyságrendileg megegyezik egy értékesítő költségeivel (fizetés, utazási költség, céges telefon stb.), de egy értékesítő nem tudna ilyen eredményeket, és ennyi megrendelést behozni egyedül, még akkor sem, ha nagyon ügyes és tapasztalt.”

 

 (CF) Hogyan növekedtek az ajánlatkérések számokban, a marketingstratégia hatására?

(GA) “Az ajánlatok megnövekedett száma feltűnően érzékelhető volt. Arányaiban tekintve úgy kell elképzelni, hogy a korábbi heti pár megkeresés helyett most naponta több, mint egy ajánlatkérés érkezik be.”

2018-ban 222 ajánlatkérés és kiadott ajánlat volt, ebből 41% lett a megrendelések arány, 2019-ben 321 ajánlatkérés született és 65% lett ebből tényleges projekt, megrendelés.

 (CF) Több cég keresett meg minket az ajánlásodra, miért ajánlod a céget?

(GA) “Általában úgy szokott történni, hogy megdicsérik a marketing tevékenységünket, és rákérdeznek, hogy ki csinálja. Meglepően szinte mindenki éppen marketingest keres, vagy váltani szeretne, én pedig ajánlom is a Clientfactory-t, hiszen nagyon elégedett vagyok a munkájukkal, a már fent említettek miatt.”

 

 (CF) Hogyan látod a jövőbeni együttműködést a céggel, milyen célokat tűzöl ki?

(GA) “Ugyanezt a növekedést szeretném fenntartani. A konkrét cél további 20% bevétel növekedés (a 2019-es év megnövekedett eredményéből kiindulva). Az eddigi közös munka eredményei alapján úgy érzem, hogy ez egy reális célkitűzés. Kiváltképpen, ha arra gondolunk, hogy hány új ügyfelünk van már most.

 

 (CF) Köszönöm a válaszokat, további sok közös sikert kívánok!

(GA) Viszont kívánom! :)

 

Amennyiben Ön is szeretne egy hatékony marketingstratégiát a piacbővítési céljai eléréséhez, keressen minket bizalommal!

 

Amennyiben további kérdései vannak a szolgáltatással kapcsolatban, ezeken az elérhetőségeken vagy Facebook oldalunkon ér el minket!

 

A szolgáltatásról itt tudhat meg többet! Töltse ki az oldalon található kérdőívet, hogy személyre szabottan válaszolhassunk Önnek!