Dienes Attila a Comfex Kft. tulajdonos- ügyvezetője mondja el történetét:

Dienes Attila a Comfex Kft. tulajdonos- ügyvezetője mondja el történetét:
8 éve működő intimhigiéniai termékekkel kereskedő cég vagyunk. Kis és nagykereskedőket is kiszolgálunk.Marketing stratégiám nem csak a kereskedőkre irányul azonban, hanem első sorban a végfelhasználó hölgyekre. Hiszen ha keresik a terméket, a kis és nagykereskedő is többet vásárol belőle.A problémám ott kezdődött, hogy több újságban is hirdettem, de soha nem volt arról biztos információm, hogy hányan olvasták. Gondot okozott, hogy nem tudtam, hogy érjem el újra és újra azokat, akiket érdekelhetnek a termékeim.
Mi történik, ha a következő héten nem veszi meg az újságot, vagy nem veszi észre pont az én cikkemet, hirdetésemet?Idővel megfogalmazódott bennem, hogy a megoldás kizárólag az e-mailek lehetnek. Ott akármikor tudok információt küldeni személy szerint annak, aki már korábban érdeklődött a termékeink iránt. Fontos a weboldal látogatottsága, amit tudtam, hogy sokkal jobban meg kell emelnem. A fizetett hirdetések, keresőoptimalizálás azonban nem gondoltam, hogy elég lenne.

2009 év elején az első „tervem” az volt, hogy megtanulom, hogy kell az email kampányokat csinálni. Ettől a gondolattól hamar megszabadultam, hiszen széles körű ismereteket kíván a számítástechnikában. Több szakmát gyűjt egybe, a programozótól kezdve a grafikusig. Tudtam, hogy erre nekem nincs kapacitásom.

Így következtek a szemináriumok, piackutatás a hírlevél kampányokat szolgáltató cégek közt.
Tavaszra megtaláltam azokat a cégeket, akik szóba jöhettek. A problémám az volt, hogy egyik sem nyújtott komplett szolgáltatást. 4 cégre lett volna szükségem ahhoz, hogy mindent elvégezzenek, amit én szükségesnek tartottam, plusz úgy érzetem szükséges lenne egy új munkatársat is felvennem, aki átadja részükre a szükséges anyagokat és kontrollálja a dolgokat. A konzekvenciát azt hiszem mindenki sejti: egy vagyonba került volna!

Szerencsémre 2009 májusára megtaláltam az Ügyfélgyár Magyarország Kft.-t.

Néhány szó a számokról:

Kutatásaim során az egyik „legnagyobb” marketinges elmondta, hogy 7 év alatt összegyűjtött 70 000 feliratkozót.
Mi az Ügyfélgyárral kevesebb, mint 2 év alatt 45 000 feliratkozót!

Ehhez természetesen nagy segítség volt az a speciális ajánlásrendszer melyet az Ügyfélgyár kidolgozott, és kifejlesztette hozzá a számítástechnikai hátteret.

A szemináriumokon az előadók elmondták, hogy az offline hirdetéseket 1- 1,5 % között olvassák el az emberek, míg az online e-mailek megnyitási aránya 5-10 %. Ezzel szemben a mi megnyitási statisztikánk 25-45 % között mozog!

Természetesen arra a kérdésre, hogy mi lett volna, ha nem kezdünk bele az e-mail kampányba nem tudom a választ, de biztosan állíthatom, hogy a tavalyi évben, mikor itt volt a „válság”, mi nem extra akciókat, árengedményeket tettünk az eladás fenntartása érdekében.
Árat emeltünk, és az eddigi legjobb évet zártuk!

Biztos vagyok benne, hogy ez azért sikerült, mert a hírlevél kampánnyal, több ezren ismerték meg a termékeinket, nem csak a nevét hallották, hanem hónapról hónapra bizalmat is szavaztak neki az Ügyfélgyár által írt cikkek által, és kezdték el vásárolni országszerte.

Olyan árért, amely nemhogy egy tv-kampánnyal nem hasonlítható össze, de kevesebbe került havonta, mint egy munkatárs összköltsége.

 

Ha úgy érzi, hogy jól jönne Önnek is egy külső, gyakorlott szakvélemény, jelezze felénk.  Átbeszéljük az Ön online tevékenységének céljait, az eddigi akciókat, sikereket és kudarcokat, és adunk pár hasznos tanácsot, hogy milyen irányban érdemes tovább indulnia a siker érdekében.

 

gomb4

0 hozzászólások

Válasz

Szeretnél te is hozzászólni?
Regisztrálj ingyenesen!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.