A következő nagy dobás (III. rész)

A következő nagy dobás (III. rész)

DollarA cikksorozat harmadik és egyben befejező részének témája az, hogy hogyan is tegyük termékünket átlag felettivé, hogyan emeljük ki a tömegből és érjük el azt, hogy a vásárlók minket válasszanak.

Úgy gondolom, hogy mindenki számára nyilvánvaló, hogy egy termék vagy szolgáltatás sikere nem csak a minőségén múlik, hanem azon is, hogy hogyan pozicionáljuk a piacon.

Ennek megfelelően, ha már megvalósítottuk ötletünket és megtaláltuk a megfelelő piacot, nincs más feladatunk, mint megnyerni magunknak a vásárlókat!

Első tanácsom, hogy a megfelelő marketing stratégiát csak azután kezdjük kidolgozni, miután már elkezdődött az értékesítés. Sokan követik el azt a hibát, hogy magas reklámköltséggel hirdetik a terméküket, még mielőtt elkezdenék valóban forgalmazni. A lényeg pontosan az, hogy bizonyos számú vásárló után fel tudjuk mérni, hogy kiknek is adunk el, és az ő számukra befogadható hirdetéseket készítsünk. Ehhez pedig elengedhetetlen a felmérések készítése!

Fontos, hogy leendő vásárlóink higgyék és érezzék, hogy amit mi nyújtunk nekik, az nem csupán egy szolgáltatás vagy árucikk, hanem olyan valami, amely plusz dolgot ad az életükhöz. Mindenkinek megvan az a pont az életében, amelyen keresztül megfogható, ezért próbáljuk meg kitapasztalni ezeket. Ennek legjobb módja a cikk előző részében említett adatgyűjtés, melynek során vásárlóinktól információkat kérünk, melyeket később felhasználhatunk az értékesítés során.

MeetingHa tisztán látjuk már, hogy kiknek készítjük a hirdetést, milyen témában és milyen csatornán keresztül szeretnénk ezt közvetíteni, akkor már csak egy feladtunk van hátra: olyan üzenetet megfogalmazni, amely egyszerre hatékony, érthető és nem zavaró.
Mindenki találkozott már olyan reklámokkal, amelyek egyszerűen zavaróak, vagy nehezen érthetőek, és általában ez a hatékonyságukon is meglátszik, tehát törekedjünk arra, hogy a mi hirdetésünk ne ebbe a kategóriába tartozzon. Ne feledjük, hogy  itt nem arról van szó, hogy a vásárlónak hosszasan előadjuk, hogy milyen jó és miért jó a termékünk, hanem arról, hogy vásárolja meg! Itt a kevesebb információ többet érhet, gyakran már egy hangzatos mondat vagy szlogen elegendő, hogy kívánatossá tegye azt, amit el szeretnénk adni.

Összefoglalva tehát, ha van egy jó ötletünk és megvalósítható is, ne habozzunk tenni érte, még ha néha nehéz is! Alkossunk, mérjük fel a vásárlóerőt, építsük ki vevőkörünket, és hirdessünk céltudatosan. Ha ezeket a komponenseket össze tudjuk hangolni, biztosak lehetünk benne, hogy a mi termékünk lesz a következő nagy dobás!

Fordította: Szilvási László

Javaslataink a téma iránt érdeklõdőknek

0 hozzászólások

Válasz

Szeretnél te is hozzászólni?
Regisztrálj ingyenesen!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.